A member15 has asked this question on facebook. Answer needed as early..

Is it allowed for a boy/girl to love someone before marriage with the intension to marry her/him? No talking, No seeing, No meeting. Just one time seen and fall in love. And love thereafter in heart with intension to marry. IS IT ALLOWED TO LOVE HIM?

Asked Personally. Privacy retained.

asked 1.0k1935 Irfan%20Alam's gravatar image
closed Oct 04 '13 at 07:20

@Light: Light in this question also.

@believer: Let me also believe what Islam say about this.

@Al Ummat: Let ummat get benefitted by your answer.

ANYONE ANSWER PLEASE.

(Apr 12 '13 at 06:45) Irfan Alam ♦ Irfan%20Alam's gravatar image

The question has been closed for the following reason "The question is answered, right answer was accepted" by Irfan Alam Oct 04 '13 at 07:20

Assalamu alaykum!you can love him.her,with the intention to marry to her,him,but your love must not transfer to blind passion !your biggest love must be to Allah and His messenger.

link
answered 551 UBAYDULLAH's gravatar image

Assalamualaikum.

Yes u can. Its not wrong at all..Even am in same situation. Even I love guy. Am thinking to offer istikhara.. U can offer istikhara namaz.. problem is i dont know how to ask and what to ask in urdu.. so if u can help me, plzz..??

link
answered 103 Nushrath's gravatar image

Where are you from?? you are not on Islam.com community. Click here http://community.islam.com I will be there to help you. Chat via messages

(Apr 11 '13 at 07:47) Irfan Alam ♦ Irfan%20Alam's gravatar image

Wa'alaikum salaam The condition for pefoming Istikhara namaaaz is that your heart should not be inclined towards that thing or that person otherwise you'll always get a positive answer. What you can do is, make someone who is not pessimistic or optimistic regarding this matter. to read Istikhara namaaz to know the right decision. Or the two family can also do mashwera(consultation). EAch one of you can bring forward the points and views reagarding this matter.of course only elders who have experience in thse matters.

دو غیر واجب رکعت (کہ [...] دن یا رات کے کسی بھی وقت کے دوران مسجد میں داخل ہونے کے لئے باقاعدگی سے سنت نماز یا نماز کے ساتھ الگ الگ یا مجموعہ میں پڑھا جا سکتا ہے، اور اس میں جو کچھ بھی ایک کی تلاوت کرنے کے لئے ہے رحمہ اللہ تعالی نے فاتحہ پڑھنے کے بعد قرآن کی خواہشات. دو rak'ats کے بعد، ایک اللہ کی تعریف اور نبی پر سلام بھیجتا ہے اور مندرجہ ذیل دعا پڑھے

0 اللہ، میں آپ کے علم کے ذریعے آپ کی اچھی دعا گو ہیں اور میں آپ کو آپ کی طاقت کے ذریعے مجھ سے کرنے کی صلاحیت عطا فرمائے اور یقینا کے لئے لامحدود فضل سے آپ کے حق، بھیک مانگنے سے دعا گو ہیں، آپ کی طاقت ہے اور میں کسی سے پیچھے نہیں ہے، آپ سب جانتے ہیں اور میں کچھ نہیں جانتے ہیں اور آپ پوشیدہ ہے کہ سب سے جاننے والا ہیں. 0 اللہ آپ کے علم میں، اگر یہ معاملہ اپنے ایمان کی (دین)، میری آجیاختا اور دنیا اور آخرت میں میری امور کے نتائج کے لئے اچھا ہو، تو اسے میرے لئے حکم دینا اور مجھ سے کی سہولت اور اس میں مجھے برکت عطا فرمائے. لیکن، آپ کے علم میں F اس معاملے میری آجیاختا اور دنیا اور آخرت میں میری امور کے نتائج، میرے عقیدے کے لئے برا ہے، تو مجھ سے منہ پھیر لیں اور مجھے اس سے دور باری ہے اور یہ جہاں بھی میرے لیے اچھا حکم دینا ، اور مجھے اس کے ساتھ خوش کرنے کے لئے کی وجہ سے.

ایک الفاظ تک پہنچ جاتا ہے، تو جو اس معاملے 'کا مطلب، ایک وہ نعمتوں کی تلاش میں ہے اس معاملے کے بارے میں سوچنا چاہئے. اس کے بعد، ایک قبلہ کی طرف اس کے چہرے کے ساتھ، ایک صاف بستر پر طہارت کی حالت میں لیٹ کرنا چاہئے. جاگتے وقت ان کے دماغ پر مضبوطی سے آتا ہے جو بھی کارروائی کی سب سے بہترین وجہ ہے اور منظور کیا جانا چاہئے.

کیا بیان کیا گیا ہے کرنے کی ضرورت ہے کسی کی نماز کا جواب خواب اور جذبات کی صورت میں لیکن اللہ کی سہولت کس طرح میں صرف آتے ہیں اور وہ یا وہ حقیقی طور پر سب سے بہتر ہے کیا کرنا ہے کرنے کی کوشش کے بعد ایک فرد کے لیے واقعات کھولتا نہیں کرتا ہے. جن کے علم اور حکمت میں سے ایک میں اعتماد ہے ان سے مشورہ بھی شامل ہے، جو سب سے زیادہ مؤثر کا مطلب ہے لے لو، اور اللہ میں اپنا اعتماد رکھ.

آخر میں، ایک ان کی درخواست کا جواب حاصل کرنے کے معاملے میں صبر کی ضرورت ہے. ہمارے نبی کے الفاظ یاد رکھیں، "انہوں نے جلدی ظاہر نہیں کرتا اور وہ دعا کر دیا لیکن اسے قبول نہیں کیا گیا تھا کا کہنا ہے کہ نہیں ہے کے طور پر سب کے دعا جب تک جا چکی ہے." [ابو داؤد، ترمذی، ابن ماجہ]

link
answered 964 anii's gravatar image

Markdown Basics

  • *italic* or __italic__
  • **bold** or __bold__
  • link:[text](http://url.com/ "title")
  • image?![alt text](/path/img.jpg "title")
  • numbered list: 1. Foo 2. Bar
  • to add a line break simply add two spaces to where you would like the new line to be.
  • basic HTML tags are also supported

Tags:

×90
×8
×7
×5

Asked: Apr 11 '13 at 04:29

Seen: 1,847 times

Last updated: Oct 04 '13 at 07:20


©1998-2013 Islam.com Publications and Research.       All Rights Reserved.